Werkbezoek Stadsring 51

woensdag 27 september

De nieuwe directeur van Stadsring 51: Dick van Maanen , had alle raadsleden uitgenodigd voor een kennismakingsbezoek aan Stadsring 51. Vanuit de PvdA waren Lineke van Bruggen en Louis de la Combé aanwezig.  Er is uitgebreid gesproken over de huidige stand van zaken bij Stadsring 51. Bij introductie van indebuurt033 is de sociaal juridische dienstverlening van Stadsring 51 overgegaan naar indebuurt033. De rest van de werkzaamheden is bij Stadring 51 gebleven. Ze zitten niet meer in de wijken, maar zijn wel bezig om te bekijken hoe ze daar toch weer aansluiting kunnen vinden. De activiteiten lopen op zich goed. Wel was er een terugval in het aantal cliënten bij de schuldhulpverlening, en een duidelijke toename van cliënten bij het geldloket.

Er zijn groot aantal zaken aan de orde geweest die ook bijdragen in de discussie over het brede armoedebeleid, hierbij mogen schuldhulpverlening en schuldpreventie niet ontbreken.

Voor Stadring 51 zijn de komende tijd de volgende punten van belang:

•  Armoedebeleid breed
  • Jongeren, onder andere ervoor zorgen dat ze een startkwalificatie krijgen
  •  Het helpen van mensen die niet taalvaardig en niet digitaal vaardig zijn
  • Ondernemers, bijvoorbeeld bij bedrijfsbeëindigingen of hulp aan een kleine ondernemer met onvoldoende boekhoudvaardigheden

LvB 270917

Tags: , , ,