Harun Keskin: ‘Pak discriminerende uitzendbureaus aan’

Door Harun Keskin op 2 juni 2018

“Ik kan geen werk vinden, en dat komt omdat mensen met een ander dan gemiddeld uiterlijk vaak al worden genegeerd.” Deze woorden kwamen hard aan bij de Partij van de Arbeid. Daarnaast is er een recent onderzoek gepubliceerd, dat blootlegde dat sommige uitzendketens op verzoek van opdrachtgevers bereid zijn te selecteren op etnische achtergrond. Bedrijven die liever geen Marokkaanse of Turkse uitzendkracht zagen komen, werden daarin tegemoetgekomen.

PvdA-raadslid Harun Keskin vindt dat de gemeente Amersfoort scherp moet zijn op deze vorm van discriminatie op de arbeidsmarkt. Keskin wil dat het college plaatselijke uitzendbureaus die zich eraan bezondigen aanspreekt op hun handelen. De PvdA’er vraagt ook naar de bereidheid tot sancties.

Harun Keskin

Als sociaal-democraat zet ik mij in voor gelijke kansen voor iedereen. Een inclusieve samenleving waarin je jezelf kunt ontwikkelen en een bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Een overheid die er is voor mensen die door een moeilijke periode gaan, waarbij zij benaderd worden vanuit vertrouwen, niet vanuit wantrouwen. De juiste zorg voor hen die

Meer over Harun Keskin