Sluiproute busbaan Hamseweg levert gevaarlijke situaties op

De bussluis op de Elly Takmastraat/Hamseweg zorgt voor gevaarlijke situaties. Regelmatig wordt deze busbaan gebruikt door automobilisten als sluiproute, waar omwonenden terecht over klagen. PvdA raadslid Smits Alvarez vindt dat hier iets aan veranderd moet worden.

Een aantal maanden geleden heeft de Gemeente Amersfoort en de Wethouder Verkeer besloten de bussluis te dempen. Hierdoor is de bussluis nu ook te gebruiken door personenauto’s, dit wordt dus met grote regelmaat gedaan. De politie ontving meerdere klachten van omwonenden en heeft daarom twee korte controles uitgevoerd. Deze zorgden vrijwel meteen voor vier bekeuringen.

Smits Alvarez: “De onveiligheid en de onduidelijkheid worden steeds groter, helemaal omdat straks het nieuwe ziekenhuis opengaat. De PvdA wil deze gedoogsituatie niet meer, of de bussluis wordt weer een bussluis zodat geen auto er meer doorheen kan net zoals vroeger met kuil (zie foto). Of de bussluis wordt helemaal opgegeven.”

Bussluis Hamseweg (1)

Tags: ,

One Response to “Sluiproute busbaan Hamseweg levert gevaarlijke situaties op”

1. Bert Veenstra 28 juni 2013 at 11:14 #

Het is helemaal niet gevaarlijk, althans niet gevaarlijker dan elders. Het is echter wel irritant, zo’n autoverbod! Waar hebben we anders wegen voor? Om te gebruiken toch…Ik zou zeggen, maak er weer een doorgaande weg van, ontlast ook de Hamsewegaansluiting Maatweg!
    Bert Veenstra (lid PvdA én Hooglander)