PvdA kritisch over plan nieuwe begrenzing Hoogland

De gemeente Amersfoort is bezig onderzoek te doen naar de begrenzing van de woonplaats Hoogland. In dit onderzoek worden ook grenscorrecties van Hoogland naar Amersfoort voorgesteld van onder andere de locatie de Schans waar bewoners die nu in Hoogland wonen mogelijk van plaats en postcode moeten veranderen. Deze bewoners krijgen mogelijk te maken met een woonplaats en postcodewijziging. De PvdA is hier kritisch over en wil graag dat de huidige situatie blijft voor de bewoners van de Schans, zodat zij in Hoogland blijven wonen.
De reden van het onderzoek naar de begrenzing is het verzoek van het Meander Medisch Centrum om de woonplaatsgrens nabij het in aanbouw zijnde ziekenhuis aan de Maatweg te wijzigen van Hoogland naar Amersfoort. De PvdA snapt die gedachte wel om een regionaal ziekenhuis een postcode te geven van Amersfoort dit heeft bijvoorbeeld voordeel bij het gebruik van navigatiesystemen.
De partij is echter minder te spreken over het idee om de begrenzing van Hoogland voor meerdere plekken te wijzigen en wil van het college weten waarom er een grenscorrectie uitgevoerd moet worden en dringt aan op een ongewijzigde situatie voor bewoners van de Schans. PvdA raadslid Ramón Smits Alvarez hierover “De bewoners aan de Schans willen graag Hooglands blijven, als zij dat graag willen waarom zou de gemeente dat willen veranderen.”

Tags: