PvdA in de coalitie met D66, VVD en CU

De PvdA Amersfoort vormt samen met D66, VVD en CU het nieuwe college van de gemeente Amersfoort. Met veel herkenbare PvdA punten en de portefeuilles Jeugdzorg en Wijkvoorzieningen voor onze wethouder Fleur Imming, is de PvdA blij met het coalitieakkoord.

Met een tevreden gevoel kijkt fractievoorzitter Louis de la Combé terug op de afgelopen weken die in het teken stonden van de onderhandelingen. “De onderhandelingen werden gekenmerkt door een goede sfeer en de wil om tot een goed resultaat voor de stad te komen.”, aldus De la Combé. Volgens hem ligt er nu een akkoord op tafel met een duidelijk oog voor het sociaal beleid. In dat aspect zie je duidelijk onderdelen uit het PvdA verkiezingsprogramma terug. Zo blijft het Sociaal Fonds bestaan en behouden kwetsbare groepen keuzevrijheid in de zorg.

De fractie heeft gekozen voor Fleur Imming als wethouder. Louis de la Combé: “We zijn blij met onze enthousiaste kandidaat die een stevige portefeuille gaat besturen met onderwerpen die uitstekend bij ons sociale profiel passen.” Binnenkort kunt u op onze site meer lezen over onze wethouder.

De PvdA Amersfoort kijkt vol vertrouwen naar de collegejaren die voor ons liggen en de samenwerking met D66, VVD en ChristenUnie.
Op vrijdagmiddag 18 april 2014 om 16.00 uur presenteren formateur Lex Mellink en de vier beoogde coalitiepartijen de voortgang van het formatieproces. Tijdens een korte openbare bijeenkomst bij Wereldrestaurant Dara, aan de Grote Koppel 5 in Amersfoort. De beoogde wethouders zijn daarbij aanwezig.

Lees hier het concept coalitieakkoord.

Tags: , , , , , ,