Ombudsteam

Wat doet het Ombudsteam?

Het Ombudsteam wil een helpende hand bieden aan alle Amersfoorters die op enigerlei wijze vastgelopen zijn in ambtelijke molens, zich niet geholpen voelen door instanties of het even niet meer weten. Bij het Ombudsteam kunnen mensen aankloppen met een probleem met het gemeentelijk beleid van de gemeente Amersfoort of instanties, bijvoorbeeld op het gebied van huisvesting, criminaliteit of overlast. Sinds de oprichting op 19 september 2011 van het PvdA Ombudsteam in Amersfoort zijn er zo’n kleine 40 cases behandeld. Het Ombudsteam heeft goed werk gedaan in Amersfoort en in veel gevallen zijn de mensen verder geholpen. Iedereen kan terecht bij dit Ombudsteam. U hoeft geen lid te zijn van de PvdA en inschakeling van het Ombudsteam is kosteloos. Voor de contactgegevens van het team kunt u naar beneden scrollen.

Het ombudswerk richt zich op de volgende punten:

1. Behandelen van individuele klachten. Het Ombudsteam zorgt dat individuele zaken in behandeling worden genomen en waar mogelijk worden opgelost of doorverwezen naar de juiste instantie;
  2. Signaleren van structurele problemen. Met het ombudswerk ontstaat een beeld over wat er structureel misloopt bij de uitvoering van het gemeentelijk beleid. In samenspraak met het landelijke Ombudsteam kunnen zaken lokaal, regionaal en/of landelijk op de agenda worden gezet.

Het PvdA Amersfoort-Bunschoten Ombudsteam is een lokale tak van het landelijke PvdA Ombudsteam. Het landelijke team is verbonden aan de Tweede Kamerfractie in Den Haag. Wilt u meer weten over het landelijke team? Kijk dan hier.

Het Ombudsteam van de afdeling Amersfoort-Bunschoten kan extra ondersteuning gebruiken, zowel in de ondersteuning naar mensen toe als in de administratie. Interesse? U kunt zich aanmelden via secretaris@pvda-amersfoort.nl.

Contact
Heeft u een probleem waarvoor u het Ombudsteam wilt inschakelen? Het Ombudsteam is telefonisch te bereiken op nummer 06-21170958. Ook kunt u een mail sturen naar amersfoort@pvda-ombudsteam.nl.