PvdA Café Europa in Grand Café Halewijn

Europa, of liever de EU, is de afgelopen tijd vooral negatief in het nieuws geweest. Eerst was er de crisis rondom Griekenland en de euro, toen kwam de vluchtelingencrisis, het IS-terrorisme en nog maar anderhalve maand geleden was er het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne. Stuk voor stuk gebeurtenissen waarin Europa het behoorlijk heeft moeten ontgelden en waarbij de EU er flink van langs heeft gekregen. De vraag is: hoe erg is dit alles en wat kunnen we er misschien van leren? En hoe gaat/moet Europa verder?

Om daarover te praten organiseert de PvdA een discussieavond over Europa en de EU. Het Tweede Kamerlid Marit Maij, woordvoerder Europa voor de PvdA, is uitgenodigd om haar visie te geven op de gebeurtenissen. Daarna is er gelegenheid om aan discussietafels aan de hand van een drietal vragen verder met elkaar van gedachten te wisselen. Ter afsluiting worden de tafels uitgenodigd hun conclusies te presenteren. Deze slotdiscussie staat onder leiding van René Cuperus, medewerker van de Wiardi Beckman Stichting en columnist voor de Volkskrant.

De bijeenkomst vindt plaats op 23 mei in Grand Café Halewijn, Hof 14 te Amersfoort. De aanvang is om 20:00 uur, einde rond 22:00 uur. Iedereen die Europa een goed hart toedraagt en een mening heeft over de EU is van harte welkom. De toegang is gratis. Aanmelden hoeft niet, maar liefst wel via E-mail: secretaris@pvda-amersfoort.nl of telefoon 033 4630657.

Tags: ,