Ook jongeren verdienen een lintje

Jij verdient een lintje! Omdat je je best doet je in te zetten voor een fijne stad, of omdat je elke week als vrijwilliger werkt om mensen te helpen, er zijn veel redenen waarom mensen een lintje kunnen krijgen. Iedereen die een bijzondere prestatie neerzet voor de samenleving kan in aanmerking komen deze Koninklijke onderscheiden te krijgen. Helaas geldt dit niet voor jongeren en dat moet veranderen, vindt de PvdA Amersfoort.
“Er zijn veel jongeren die iets belangrijks doen voor de maatschappij, ik vind dat zij daarom ook een lintje zouden moeten kunnen krijgen”, zegt PvdA-raadslid Youssef el-Messaoudi. Hij heeft daarom een motie hierover ingediend. “Met een lintje zouden ook jongeren de waardering voor hun inzet kunnen krijgen en hen juist stimuleren zich in te blijven zetten”, vervolgt het raadslid zijn verhaal.

De PvdA Amersfoort ziet veel jongeren die actief zijn als vrijwilliger bij bijvoorbeeld een sportvereniging, kinderboerderij of stichting. Zij verdienen absoluut een lintje.

Tags: ,