Eerste huiskamerbijeenkomst PvdA Amersfoort

Zaterdagmiddag 21 februari vond in De Vereeniging een eerste Huiskamerbijeenkomst plaats. Het was de eerste in een reeks van Huiskamerbijeenkomsten die de PvdA Amersfoort organiseert in de aanloop naar de Provinciale Staten verkiezingen op woensdag 18 maart. Speciaal voor deze bijeenkomst was Marleen Barth, fractievoorzitter én lijsttrekker van de PvdA voor de Eerste Kamer naar Amersfoort gekomen.

In De Vereeniging waren 40 mensen aanwezig om te luisteren en om vragen stellen over werk, vanouds hét thema van de PvdA. Als eerste kwam Rob van Muilekom, lijsttrekker PvdA voor de Provincie Utrecht. Werken aan Utrecht is het thema tijdens deze Statenverkiezingen. Rob bracht nog weer eens de bijzondere positie van Utrecht als “meest competitieve regio in de EU” voor het voetlicht. Fantastische hoogwaardige arbeid door de goede samenwerking van het bedrijfsleven, de overheid, de Universiteit en het Academisch ziekenhuis op het Utrecht Science Park. Voor de PvdA is het doel om juist ook banen te creëren voor lager opgeleiden in bijvoorbeeld de nieuwe maakindustrie. Toekomstgericht sectoren als duurzaam bouwen en schone energie, zorg en techniek, ICT en gaming. En met tenminste 2.000 stageplaatsen en leerwerkplekken willen we jongeren werkervaring en een diploma bieden.

20150221-amersfoort_huiskamermeeting_pvda-055Al met al een zeer boeiende dag die traditiegetrouw werd afgesloten met het uitdelen van rozen aan en voeren van leuke gesprekken met voorbijgangers, dit keer voor onze prachtige bibliotheek op het Eemplein.

U kunt hier meer lezen over de bijeenkomst.