Duurzaam voorbeeld van het College B&W?

Het College B&W heeft begroot een nieuwe auto aan te schaffen. PvdA, GroenLinks en D66 dringen er bij het College op aan te kiezen voor een duurzame optie. Zij willen de huidige collegeauto vervangen voor een auto die rijdt op aardgas of elektriciteit.

Naast de collegeauto maken de wethouders en burgemeester ook regelmatig gebruik van een taxi. PvdA, D66 en GroenLinks wijzen erop dat er in Nederland verschillende taxibedrijven zijn die alleen maar elektrische auto’s gebruiken. Dit soort bedrijven dat zich hiermee duurzaam weet te onderscheiden verdient een kans, daarom willen de drie partijen weten of het College bereid is voortaan gebruik te maken van een elektrische taxi, wanneer de prijs gelijk is aan een taxi die op benzine of diesel rijdt.

PvdA, D66 en GroenLinks dienen gezamenlijk de schriftelijke vragen in, zij willen duurzaamheid een hoge prioriteit geven en hopen dat het College met hun keuze het goede voorbeeld geeft.

Tags: ,