Aftreden raadslid Marlien de Kruijf

Marlien de Kruijf, raadslid van de PvdA in Amersfoort, heeft om persoonlijke redenen besloten te stoppen als raadslid. Zij kan haar raadslidmaatschap tot haar grote spijt niet langer combineren met haar nieuwe baan bij het Indisch Herinneringscentrum in Arnhem.

Marlien de Kruijf is met veel plezier sinds 2010 actief geweest in de gemeenteraad. “Dat maakte mijn beslissing des te moeilijker, maar voor mij is het belangrijk dat ik het raadswerk niet half wil doen, maar met volle inzet”, aldus Marlien de Kruijf. Het PvdA-raadslid heeft zich in haar tijd als raadslid onder andere bezig gehouden met cultuur, milieu, senioren en wijkwelzijn. Marlien de Kruijf wordt opgevolgd door Edwin Hinloopen.
Fractie en bestuur van de PvdA vinden het vertrek van Marlien de Kruijf uit de gemeenteraad heel jammer, maar respecteren haar beslissing. Fractievoorzitter Rob van Muilekom over haar vertrek: “Ik vind dat erg jammer dat ons jongste raadslid nu vertrekt en dank Marlien voor har inbreng in de fractie en voor haar inzet voor Amersfoort. Op haar eigen integere wijze heeft ze immer de politiek invulling gegeven. Edwin zal haar plek overnemen en met zijn ervaring als raadslid in de vorige periode zal de fractie snel weer op volle sterkte zijn.”

Tags: