Actie bewoners seniorenflat Eemgaarde voor behoud buslijn

Dinsdagavond 25 januari 2011 zijn zo’n 80 inwoners van seniorenflat De Eemgaarde naar de wethouder geweest, in de hoop ‘hun’ bus 9/10 te redden.
Het was een actie van ROOD, jong in de SP en PerspectieF, jongeren van de Christen Unie. Met 2 overvolle bussen trokken ze naar het stadhuis.
De bewoners van De Eemgaarde hebben daar in duidelijke bewoordingen wethouder Buijtelaar laten weten dat zij niet meer goed in staat zijn het OV te gebruiken voor noodzakelijke boodschappen en het onderhouden van sociale contacten sinds buslijn 9/10 is verdwenen.

De gemeenteraadsfracties van SP, Christen Unie, Groenlinks en de PvdA zullen, naar aanleiding van deze demonstratie van verontruste bewoners, in de raadsvergadering van 8 februari dan ook een motie indienen. Deze motie roept wethouder Buytelaar op om alles te doen wat in zijn vermogen ligt om buslijn 9/10 weer terug te brengen naar De Eemgaarde.

Tags: ,